Mini Pasta | YELİZ' İN TARİFLERİ

17 Ekim 2012 Çarşamba

Mini Pasta

Haftasonu o kadar hastaydım ki kolumu kaldıracak halim yoktu.Annem yakınımda olsaydı da bir tas çorba yapıp getirseydi diye içerlendim durdum hep. Gurbet olunca insan zorluğunu böyle zamanlarda anlıyor. Nazımı geçecek kimse yoktu etrafımda. Oğlum da sağolsun alışkın olduğu için tabii hastalık falan dinlemedi. Pasta istiyorum diye başımın etini yedi durdu. Annelik duygularım ısrara dayanamadı ve en pratik ne yaparım diye düşününce bu pasta aklıma geldi. Yataktan bismillah diyerek bir kalktım zor da olsa mutfağa girmeyi başardım.Yemek yapmaya bile halim olmayan ben oğluma iyiki doğdun pastası yaptım :) Hazırlaması da 10 dakikamı aldı...Bayıla bayıla yedi Ege bey.




Malzemeler: Hazır Kek Tabanı(sadece bir parçası), 1 Tatlı kaşığı nescafe, 1 çay bardağı süt, Muz

Muhallebi için: 2 su bardağı süt,3 yemek kaşığı şeker, 3 yemek kaşığı un,1 paket vanilya.

Süslemek için: Dövülmüş Fındık.

Hazır kekin sadece bir tabanını kullanıyoruz. Çay bardağı yardımıyla keki yuvarlak parçalar halinde kesiyoruz. Nescafeyi ılık sütle karıştırıp kekimizi ıslatıyoruz. Mini kekleri dinlenmeye bırakıyoruz. Muhallebimiz için tüm malzemeleri tencereye koyup ocağa koymadan önce iyice karıştırıyoruz. Daha sonra ocağa koyup pişiriyoruz. Pişincede kaşık yardımıyla yarısını üstlerine koyuyoruz. Muhallebinin üzerine muz dilimliyoruz. Sonra muzun üzerine de kalan muhallebiyi paylaştırıyoruz. (Kekimizi parçalara ayırırken kalan keklerimizi de rondodan geçirip ufalıyoruz.Ufalanan kek kırıntılarını da süslemede kullanabilirsiniz.) Üzerinede dövülmüş fındık serpeliyoruz....Afiyet olsun...

1 yorum:

serpil'in mutfağı dedi ki...

ellerine sağlık.

Yorum Gönder