Örgü Börek ve Çubuk Kraker | YELİZ' İN TARİFLERİ

7 Ekim 2012 Pazar

Örgü Börek ve Çubuk Kraker


Her evin dolabında mutlaka milföy hamurunun oluşundan dolayıdır ki en çok tercih edilen börek tariflerinden biridir.Bizde de oldukça sevilir.Ben genelde eşim ve oğlum çok sevdiği için garnitür kullanarak yapıyorum.Eğer vaktim ve malzemem varsa garnitürü de kendim hazırlıyorum.
 
1 paket milföy ve iç malzeme için garnitüre ihtiyacımız var.Kare milföyü biraz açarak dikdörtgen hale getiriyoruz. Yanlardan 2 cm aralıklarla çentik atıyoruz.Arasına iç malzemeyi koyup saç örgüsü şeklini veriyoruz.Üzerine yumurta sarısı sürüp karar susam ekeliyoruz.200 derece ısıtılmış fırında 25-30 dk pişiriyoruz.Afiyet olsun...(Resimde görünen böreğimizin üstüne yumurta sürdürmeye müsade etmedi oğlumJo yüzden yumurtasız yaptık.Oğluşumun o minicik elleri de deyince tadına doyamadık )

Örgü böreği yaptıktan sonra elimizde 2-3 adet milföy kaldı bunları da Ege’miz çok seviyor diye çubuk kraker yapmaya karar verdim.Milföyü birer parmak kalınlığında kesiyoruz.Hafif kıvırarak döndürüyoruz.İsteğe göre yumurta sürüyoruz ve üzerine kara susam veya susam döküyoruz.Oğlum genelde sade seviyor .Çubuk kraker yada parmak kraker diye istediğinde zevkle yapıyorumJ Afiyet olsun.

0 yorum:

Yorum Gönder