Puf Pasta (Küçük Köstebek Pasta) | YELİZ' İN TARİFLERİ

6 Ekim 2012 Cumartesi

Puf Pasta (Küçük Köstebek Pasta)

Herkese merhaba. Mutfağımda yapmaktan zevk aldığım pratik ve bir o kadar lezzetli tariflerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Umarım sizde beğenirsiniz...


Bu, oğlumun severek yediği kek tariflerinden bir tanesidir. Hem pratik hem de çocukların seveceği türden. Oldukça da basit...
 
Kek hamuru: 2 yumurta, 1 su bardağı süt, 1 su bardağı sıvı yağ, 1 paket kakao, 1 su bardağı şeker,  1 paket kabartma tozu, 1 paket vanilya, 2.5 su bardağı un

Krema: 4 su bardağı süt,  ½ paket margarin, 1 su bardağı şeker, 1 paket vanilya, 1 su bardağı un, 1 tatlı kaşığı nescafe
Ya da; 1 su bardağı süt, 1 paket krem şanti

Yumurta ve şekeri çırp. Süt,yağ, vanilya ve kakao koy. Un ve kabartma tozu ekle. Kıvamı akıcı olacak. Yağlanmış tepsiye dök.180 derecede ısıtılmış fırında 30 dk pişir.
Kek pişerken kremayı hazırla. Ttüm malzemeleri karıştırıp kısık ateşte pişir soğumaya bırak. (ben kremayı kendim hazırladım.eğer vaktiniz yoksa krem şantiyle de yapılabilir.)

Kek soğuyunca çay bardağıyla kes. Kalanları iyice ufala. Kekin üzerine 1 kaşık krema koyup ufaladığımız keke batır... Afiyet olsun..

1 yorum:

serpil'in mutfağı dedi ki...

ellerine sağlık Yeliz.

Yorum Gönder