Kabak çiçeği sarması | YELİZ' İN TARİFLERİ

21 Temmuz 2013 Pazar

Kabak çiçeği sarması

Buralarda kabak çiçeğinin değerini bilmezler. Pazarda kabakların üzerinde çiçekleri görünce sevinçten havalara uçtum. Bolca kabak aldım ki çiçeklerinden dolma yapayım istedim. Hatta rica ettim tezgahtaki kabakların çiçeklerini da aldım :D Mutfakta ilk işim kabak çiçeği dolması yapmak oldu :) Arkadaşlarımda tadını merak ediyorlarmış hep birlikte yemek nasip oldu. Umarım sizde denersiniz...

(Bir önceki tarifte yaprak sarması için malzemeleri sıralamıştım. Bu yemeği o malzemelerden kalan iç harcıyla yaptım. Siz elinizdeki çiçeğe göre ölçüyü arttırıp azaltabilirsiniz..)

Malzemeler: 500 gr kabak çiçeği, 2 su bardağı pirinç, 1 çay bardağı yağ, 2 adet soğan, 1 demet maydanoz, 1 demet dereotu, yarım demet taze nane, tuz, karabiber, 2 adet taze soğan, 1 su bardağı kadar domates rendesi, 1 yemek kaşığı salça.


Çiçekler taze olduğu için çabuk yırtılıyorlar bu sebeple narince yıkamak gerekiyor. Çiçekleri yıkarken ortasındaki kök kısmını çıkarıyoruz ve içlerini dolduruyoruz. Ağızlarını kapatıyoruz. tencereye sıralayıp üstünü çok az geçecek kadar su ilave ediyoruz yağını da ekleyip yarım saat kadar pişiriyoruz. Afiyet olsun.

Not: Çiçekler ilk açtığında toplandıysa eğer ağzı açıkken temizleyip doldurmak çok daha kolay oluyor. Kapanmaya yakın toplanan kabak çiçeğini doldurmak zor. O yüzden ben epey zorlandım. Hatta biraz çiçekleri yıkarken yırttım. Ama olsun ne de olsa ilk denemem..Deneme yanılma yoluyla öğrenme en iyi metot :) 

0 yorum:

Yorum Gönder