Kabak Beğendili Tavuk Sote | YELİZ' İN TARİFLERİ

19 Temmuz 2013 Cuma

Kabak Beğendili Tavuk Sote

Uzun bir aradan sonra herkese merhaba...Yoğun bir temponun ardından bir de baktım ki, blogumu çok ihmal ettim. Artık kolları sıvama vakti geldi. Ramazan menülerimi sizlerle paylaşıyorum.herkese hayırlı ramazanlar. Beni yakından takip eden arkadaşlarım; sizleri beklettiğim için özür diliyorum...Umarım menülerim sizlerin sofrasında da yerini alır....

Bugün İftara yakın arkadaşlarımızı davet ettik. Değişik bir menü seçtim. İlk defa yaptım ve allaha şükür eşimin ve arkadaşlarımın beğenisini kazandı. Hem pratik hemde lezzetli. Oktay Ustanın tarifiydi bu. Biraz daha zenginleştirdim sebze çeşitlerini..Sizde istediğiniz gibi yapabilirsiniz.


Malzemeler: 1 adet orta boy soğan, 2 diş sarımsak, 2 adet tavuk göğsü, 2 adet kabak, 2 adet patates, 2 adet havuç, 1 adet kırmızı biber, 1 adet yeşil biber, 2 adet domates, tuz, karabiber, su, yağ.

Kabak beğendi için: 3 adet kabak, 2 yemek kaşığı kadar un, 1 su bardağı süt, 1 çay bardağı kadar kaşar peyniri, tuz.

Soğanı ve sarımsakları ince ince doğruyoruz. Tencereye yağ koyup soğanları ilave ediyoruz. Biraz kavurunca küp küp doğradığımız tavuk etlerini ilave ediyoruz. Etler yağda kavrulurken, tüm malzemeleri küp küp doğruyoruz. Sırasıyla havuç, patates, kabak, biber, domatesi ilave ediyoruz. Malzemeleri biraz kavurduktan sonra tuzunu, karabiberi ve suyunu ilave edip yemeği pişmeye bırakıyoruz. Sote pişerken diğer yandan kabaklarımızı rendeliyoruz. Çok az su ilave edip kabakları iyice pişiriyoruz.Başka bir tavada biraz yağ ilave edip 2 kaşık un koyuyoruz ve 5 dakika kadar kavuruyoruz. Pişen kabakları unlu karışıma ekliyoruz. İyice karıştırdıktan sonra1 çay bardağı kadar kaşar peyniri rendesi ekliyoruz. Malzemeleri karıştırdıktan sonra  1 su bardağı kadar süt ilave edip kaynamaya bırakıyoruz. Eğer kıvamı koyuysa sıcak süt yada sıcak su ilave edip kıvamını ayarlayabilirsiniz. Tuzunu da ilave edip beğendi hazır hale getiriyoruz. Servis için önce kabak beğendiyi tabağa koyup ortasına soteyi ilave ediyoruz. Afiyet olsun...

0 yorum:

Yorum Gönder